Avrupa’da TyreAware / Lastiğini TANI kampanyası başlatıldı

Avrupa’da TyreAware / Lastiğini TANI kampanyası başlatıldı

Avrupa çapında lastik üreticileri birlikleri tarafından başlatılan TyreAware / Lastiğini Tanı bilgilendirme kampanyasının ülkemizdeki temsilciliği LASİD tarafından yürütülecek

 

İstanbul, 23 Mayıs 2016 – Avrupa’daki lastik üreticileri dernekleri tarafından, bugün itibarıyla TyreAware/ Lastiğini TANI kampanyası başlatılmıştır. Bu proje satıcılar, yetkililer ve tüketiciler için lastik bakımı, depolama ve kullanım ömrü ile ilgili lastik konusundaki en iyi uygulamalar ve prosedürler hakkında farkındalık oluşturmayı amaçlamaktadır.
TyreAWARE / LastiğiniTANI kampanyası; Avrupa Lastik ve Kauçuk Üreticileri Derneği (ETRMA) ve üyelerinin işbirliği ile geliştirilmiştir. İlgili materyaller Türkçe dahil 14 Avrupa diline tercüme edilmiş olup, bu materyaller hazırlanan interaktif mikrosite (www.tyreaware.org) üzerinden ücretsiz olarak indirilebilir.
Mikrositeyi ziyaret edenler, şu anda İngilizce olarak mevcut TyreAWARE testine katılarak en iyi lastik bakımı hakkında bilgilerini test edebilirler.
TyreAWARE / LastiğiniTANI kampanyasının temel amacı tüketici anlayışını ve genel lastik bilincini artırmak olup kapsamlı materyaller, lastik depolama, satın alma, bakım ve kullanım ömrü ile ilgili bilgiler ve tavsiyeler içermektedir. Ayrıca, lastik değişimi için doğru zaman, doğru hava kontrolünün önemi ve kış lastiklerinin ne zaman takılacağını anlatan birtakım videolar bulunmaktadır.
ETRMA Genel Sekreteri Fazilet Çınaralp şu ifadeleri kullanmıştır: “Lastik, karmaşık ve yüksek teknolojiye sahip bir üründür ve aracı yola bağlayan tek unsurdur.Bu kampanya ile sağlanan bilgiler ve tavsiyeler takip edildiğinde lastikler daha emniyetli ve daha uzun ömürlü olacak, daha az yakıt tüketecek, daha az karbondioksit yayacak ve daha sessiz olacaktır.”
LASİD Genel Sekreteri Bahadır ÜNSAL ise kampanya hakkındaki görüşlerini şöyle ifade etti; “Birkaç yıldır derneğimize ait (www.lasid.com.tr) sitemizde değerli kullanıcılara lastik hakkında iletmeye çalıştığımız bilgiler, ETRMA tarafından farklı bir formatta bilgilendirici olarak düzenlenmiş, başarılı bir tanıtım faaliyetidir. Yararlı olacağını düşünüyoruz”.
ETRMA, Avrupa’da lastik endüstrisinin sesidir ve lastiklerin emniyet performansı için yüksek standartlar sağlarken lastiklerin çevreye olan etkilerini azaltmak için çaba göstermektedir.
LASİD hakkında:  Lastik endüstrisini geliştirmek; sektörü yurt içi ve yurt dışında daha güçlü bir şekilde temsil edebilmek amacıyla lastik sanayicileri ve ithalatçıları BRİSA, CONTINENTAL, GOODYEAR, MICHELIN ve PIRELLI tarafından kuruldu. 03 Ağustos 2015 tarihinde üye olan HANKOOK, 05 Şubat 2016 tarihinde üye olan PIRELLI OTOMOBİL LASTİKLERİ A.Ş. ile üye sayısı 7 olan Dernek, sektör ve ürünlerle ilgili konularda kamuoyunu bilgilendirmeyi, doğru ve bilinçli lastik kullanımını yaygınlaştıracak faaliyetler gerçekleştirmeyi; sektörün sorunlarını topluca ele alarak sektör ile resmi kurumlar, yasa koyucular ve toplum arasında köprü görevi görmeyi hedeflemektedir.

Daha fazla bilgi için lütfen iletişime geçin:

LASİD LASTİK SANAYCİLERİ VE İTHALATÇILARI DERNEĞİ
İnönü Caddesi, Sümer Sokak,
ZİTAŞ İş Merkezi, C 2 Blok, Daire:8
34736 Kozyatağı – Kadıköy – İSTANBUL
TEL                 : 0216 403 16 00 (Pbx)
FAX                : 0216 403 17 00
e-mail              : info@lasid.org.tr
Web Sitesi      : www.lasid.org.tr